Makowa akwarela

maki 2014

Inspiracja: Fotografia http://xavierschneider.deviantart.com/art/Vintage-Poppies-309120279

Z makami jestem na bakier. To moje prywatne wyzwanie, bo zmierzyłam się już z nimi kilkakrotnie, i nigdy jeszcze nie udało mi się osiągnąć pełni sukcesu. Podczas malowania maków pojawia się problem z doborem kolorów – wynika to z tego, że czerwień i zieleń są kolorami dopełniającymi, tzn znajdują się naprzeciw siebie w kole barw, i „gryzą się”. Ponieważ w akwareli poszczególne kolory lubią się miedzy sobą mieszać i przenikać, kładąc obok siebie te dwa kolory, uzyskujemy bardzo nieprzyjemny dysonans na obrazie. Kluczem jest odpowiednia waloryzacja barw – zasada jest taka, że jeśli kładziemy obok siebie kolory dopełniające, to tylko jeden z nich powinien być ciemny lub nasycony, a drugi bardzo jasny, blady. Dlatego na obrazie nie ma tak naprawdę ciemnej zieleni – zastąpiłam ją błękitem pruskim, który wspaniale w tej kompozycji sugeruje cień.  Zieleń jest jasna i blada, czerwień zaś mocna i nasycona. Ponadto, aby farby nie wymieszały się na papierze, najpierw malowałam zielone tło, a potem, po jego wyschnięciu, malowałam kwiaty. Białe linie i plamki to efekt zastosowania płynu maskującego jeszcze przed położeniem pierwszej warstwy farby.

Moje osobiste wnioski – za mało zróżnicowane przestrzennie są kwiaty, mogłam część z nich rozjaśnić, oddalić. Tło – w górnej części pracy brakuje błękitów, obraz jest przez to niespójny. Może spróbuję poprawić? Można dodać też jeszcze kilka traw w tle. Niepotrzebne żółte plamki na płatkach, lepiej było zostawić białe miejsca. Na plus maźnięcia płynu maskującego i ogólna kolorystyka. Ponieważ dolna część pracy podoba mi się o wiele bardziej niż górna, postanowiłam zaeksperymentować. Może lepiej im będzie oddzielnie? 😉

maki 2014 podzielone

About patriszkarch

Dostałam od życia kilka prezentów: wrażliwość na piękno, ukochanie dla świata, uwielbienie dla życia i umiłowanie dla pisanego słowa. Wszystkim co mam - dzielę się.

Posted on 12 stycznia 2014, in Art - poem and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 Komentarze.

  1. Ojojoj, rzeczywiście perfekcjonizm przemawia przez Ciebie:). Ja też na to cierpię, więc czuję te bóle w ocenie;). A praca dla mnie lekka, zwiewna, letnia… może tylko tego błękitu ciut, który schłodziłby górną część i czułabym się schowana wśród traw… a wyżej skowronki słyszę… nie słyszysz? ;)). Podziwiam!

    • Wiesz, to nie jest tak że ona mi się nie podoba, lubię ją, choć ma wady (których większość pewnie tylko moje perfekcjonistyczne oko widzi 😉 ). Bardzo dziękuję za miłe słowo 🙂

  2. Napisałaś „Tło – w górnej części pracy brakuje błękitów, obraz jest przez to niespójny. „.
    Oczywiście ja nie znam się na tym tak,jak Ty; tzn. ja się w ogóle nie znam, ale jestem odbiorcą ostatecznym, więc napiszę co czuję 🙂

    Ja, na pierwszy rzut oka pomyślałam: „kurcze…. jak żywe!” i chciałam je złapać ręką.
    I chyba to przez ten realistyczny dół. Cudnie to wszystko wygląda…

    Później jak dopisałaś, że mogłaś umieścić za makami trawki, to faktycznie pomyślałam, że wyglądałoby to cudownie.
    Tak jak napisała koleżanka wcześniej – czułabym się jak schowana wśród traw 😉

Skomentuj

Pokolenie Ikea

Cześć. Jestem Piotr C. Jestem blogerem, pisarzem i opowiadam historie.

nanibo

"Make art not war"

Ławki uliczne

Prezentujemy ławki uliczne oraz inne meble miejskie

Blog o Malarstwie - techniki i produkty malarskie

Blog o malarstwie - techniki, materiały, informacje

CyberJogin

Każdy przejaw ruchu to emanacja wszechobecnej świadomości której jesteśmy częścią. Czerp wewnętrzną moc u jej źródła.

Życie to gra

Into the wild.

Gdybym dorosła

rzecz o tym jak wziąć odpowiedzialność za swoje życie i zacząć się nim cieszyć

Jb's home

Just another WordPress.com weblog

Nieznane brzegi

Dziennikarstwo i komunikowanie masowe. Opisuje Karol Kostrzewa

Rozwój i Świadomość

There are no ordinary moments...

