Akwarela dla początkujących

Jest techniką bardzo wymagającą. Jest trudna, wymaga pewnej ręki, dokładnego planowania, doboru kolorów, ilości wody, rodzaju papieru, nacisku pędzla… Łatwo popełnić błąd, trudno go poprawić. Potrzeba czasu, żeby ją opanować, nawet jeżeli jesteś mistrzem w innej dziedzinie, w rysunku, oleju, akrylu – przy akwareli może okazać się, że nic tak naprawdę nie umiesz.

Postanowiłam nieco przecharakteryzować swój blog. Oczywiście dalej będzie utrzymany w duchu filozoficzno – ekologicznym, ale ponieważ uważam go w pewnym sensie za swoisty obraz mnie, myślę, że za mało w nim tej mojej artystycznej cząstki, wrażliwości i empatii, która jest tak istotną. Nie uważam się za artystę, poziom moich prac odbiega od ideału, mam jednak nadzieję, że publikując tutaj moją ‚drogę malarza’, ze wszystkimi porażkami i sukcesami, uda mi się stworzyć coś w rodzaju przewodnika dla początkujących, przykład, że nie należy się zniechęcać, przejmować niepowodzeniami, tylko – robić swoje.  Najważniejsza jest osobista przyjemność, i nie ma znaczenia, czy zamalujesz kartkę na fioletowo, bo po prostu miałeś ochotę, czy narysujesz pijany wieżowiec bez perspektywy, bo nic cię ona nie obchodzi 😀 Najważniejsza jest energia, którą czujesz w dłoni, trzymając pędzel, i swoista radość, kiedy mieszasz farbę, i to uczucie, nie do nazwania, kiedy mokra farba rozpływa się, wsiąka w papier tworząc nieprzewidywalne wzory. Przy tych wszystkich cudach, kto by się przejmował perspektywą? 😉

 

 

About patriszkarch

Dostałam od życia kilka prezentów: wrażliwość na piękno, ukochanie dla świata, uwielbienie dla życia i umiłowanie dla pisanego słowa. Wszystkim co mam - dzielę się.

Posted on 15 listopada 2013, in Art - poem and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Pokolenie Ikea

Cześć. Jestem Piotr C. Jestem blogerem, pisarzem i opowiadam historie.

nanibo

"Make art not war"

Ławki uliczne

Prezentujemy ławki uliczne oraz inne meble miejskie

Blog o Malarstwie - techniki i produkty malarskie

Blog o malarstwie - techniki, materiały, informacje

CyberJogin

Każdy przejaw ruchu to emanacja wszechobecnej świadomości której jesteśmy częścią. Czerp wewnętrzną moc u jej źródła.

Życie to gra

Into the wild.

Gdybym dorosła

rzecz o tym jak wziąć odpowiedzialność za swoje życie i zacząć się nim cieszyć

Jb's home

Just another WordPress.com weblog

Nieznane brzegi

Dziennikarstwo i komunikowanie masowe. Opisuje Karol Kostrzewa

Rozwój i Świadomość

There are no ordinary moments...

