Blisko

Mieszkam teraz w  pewnym domu. Dom ma taras, a obok rośnie drzewo. To orzech. Dokładnie na wysokości moich oczu zaczyna się jego korona – liście migają w słońcu, mogę ich dotknąć. Dlaczego mam nieodparte wrażenie, że orzech ma w sobie wręcz namacalne poczucie szczęścia? Jest drzewem, nie odczuwa, a jednak w każdym poruszeniu tych liści na wietrze jest jakiś ukryty sens, jakieś poczucie celu. Ja nie mam celu; żyję i rozpaczliwie próbuję nadać swojemu życiu sens, a orzech bezczelnie macha mi przed oczami tymi swoimi liśćmi, jakby naigrawał się ze mnie: „Ja wiem o co chodzi w życiu, a ty nie!” Irytuje mnie poczucie, że on, pomimo że nie ma umysłu, jest bardziej świadomy ode mnie. Zmusza do zadawania sobie niewygodnych pytań, takich jak: po co żyję? Dlaczego żyję, jaka jest wartość mojego życia, jaki jest cel? Czy gdyby mnie nie było, to wszechświat odczułby zmianę?

Takie pytania są całkowicie bezcelowe. Nie ma na nie odpowiedzi. Życie – a może raczej bycie – jest wartością i celem samo w sobie. Nie można odmówić sobie bycia. Jeśli moje egotyczne „Ja” postanowi – na przekór wszechświatowi – przestać być – nie może. Można odebrać sobie życie, ale nie da się odebrać sobie istnienia, ponieważ nie należy ono do nas. Moje i Twoje istnienie jest częścią zbiorowego Istnienia, Wszechświata, Boga – jak wolisz. Jesteś komórką wszechświata, i niezależnie od tego, jaką przybierzesz formę, zawsze będziesz jego nieodłącznym elementem,  zawierającym w sobie całe Istnienie, i jednocześnie tworzącym je.  Orzech wie o tym, dlatego poświęca swojemu byciu całe swoje jestestwo. A ja, chociaż jestem tak blisko odkrycia, o co mu tak naprawdę chodzi, tak blisko, że mogę  dotknąć tego poczucia Istnienia niemal z taką łatwością jak jego liści – wciąż jestem gdzieś obok.

About patriszkarch

Dostałam od życia kilka prezentów: wrażliwość na piękno, ukochanie dla świata, uwielbienie dla życia i umiłowanie dla pisanego słowa. Wszystkim co mam - dzielę się.

Posted on 27 Maj 2012, in Natura, Świadomość and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Pokolenie Ikea

Cześć. Jestem Piotr C. Jestem blogerem, pisarzem i opowiadam historie.

Chwile ulotne

wszystko jest poezją...

nanibo

"Make art not war"

Ławki uliczne

Prezentujemy ławki uliczne oraz inne meble miejskie

Blog o Malarstwie - techniki i produkty malarskie

Blog o malarstwie - techniki, materiały, informacje

CyberJogin

Każdy przejaw ruchu to emanacja wszechobecnej świadomości której jesteśmy częścią. Czerp wewnętrzną moc u jej źródła.

Życie to gra

Into the wild.

Gdybym dorosła

rzecz o tym jak wziąć odpowiedzialność za swoje życie i zacząć się nim cieszyć

Jb's home

Just another WordPress.com weblog

Nieznane brzegi

Dziennikarstwo i komunikowanie masowe. Opisuje Karol Kostrzewa

Rozwój i Świadomość

There are no ordinary moments...

